دانشجویان افغانستانی دانشگاه قم

اردوی افغانستان شناسی از کادر رسانه

با تشکر فراوان از استاد دیرباز استاد کاظم زاده و دکتر رنجبر

و همچنین

علی اکبر شریفی

مختارحسین اخلاقی

محمد حمیدی

محمد طیبی

علی دانش

اصغر رضایی

هادی مظفری

مرتضی مرادی

علیرضا عالمی

بانوان:

بهسودی

حسنی

محسنی

نظری

غلامی

تاجیک

خدادادی

صفدری

شریفی زاده

اکبری

و سایر دوستانی که در برپایی غرفه به هر نحو همکاری داشتن و احیانا اسمشون از قلم افتاده



:: برچسب‌ها: سینا سنا کاشانه اندیشه
:: ادامه مطلب
نویسنده : تیم رسانه‌ای
تاریخ : سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲
تعادل در زندگی
برای سرعت گرفتن در زندگی و رسیدن به اهداف ، برای رسیدن به خدا ، کافیه ما اصطکاک های رفتاری و ذهنیمون ، افراط و تفریط هامون رو بشناسیم ،نیروهای رفتاری اطرافمونو بشناسیم ،مدریتشون کنیم و یا حتی موارد اضافی رو حذف کنیم، اونوقته که به یه الگوی زندگی متعادل میرسیم ، الگویی که همه چیز سرجای خودشه و  هیچ عاملی نمی تونه مانع رسیدن به هدفت باشه، تمرکز روی هدفت به حداکثر میرسه و گامهای استواری خواهی داشت.

sina-g

گام های استواری در راه است...



:: برچسب‌ها: ایمان تعادل هدف الگو
نویسنده : تیم رسانه‌ای
تاریخ : چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۲
اردوی سیاحتی آموزشی رشد - کرمجگان

داخل پرانتز:

کیفیت پایین بعضی از عکسا بخاطرکمبود امکانات و استفاده از دوربین موبایل هست و بعضیاشم به دلایلی خودم کم کردم



:: برچسب‌ها: کولر, تبلیغات رایگان, همایش پیاده روی دانشجویی
:: ادامه مطلب
نویسنده : تیم رسانه‌ای
تاریخ : چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲
افغانستان یازده سپتامبر
 تصور کنید

یک تصویر ماهواره ای از محله ما

ناگهان یک انفجار شبیه وقتی که میگ میگ از پرتگاه سقوط میکرد و به ته دره میخورد در وسط این تصویر رخ میدهد

آنجا خانه ماست

آنجا خانه ما در لحظه ای است که داور سوت پایان بازی را زد و افغانستان شد قهرمان جنوب آسیا

حال خود این قهرمانی و ارتقای کیفی تیم ملی خودش جای کلی ذوق کردن دارد ولی مهمتر از همه این ها

احساسی بود که مردم  سالهاست آن را فراموش کردند و آن روز دوباره آن احساس غریب بشان دست داد

دست بچه های تیم ملی را باید بوسید و هرچقدر هم ازشان تشکر کنیم کم است

شاد کردن مردمی که سه دهه درگیر جنگ بودند کار کمی نیست

کاری که از عهده خیلی ها بر نمی اید


http://www.payam-aftab.com/media/2013/8/1002191_511959928879803_816186822_n.jpg

+خدایا خودت هم میدانی اگر گاهی مردم من بد میشوند بخاطر خط های اشتباهیست که به آن ها میدهند

مردم که با هم مشکلی ندارند



نویسنده : تیم رسانه‌ای
تاریخ : یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۲
چند تصویر از دیدار صمیمانه استاد محقق با جمعی از دانشجویان قم (و کاشان)
نویسنده : تیم رسانه‌ای
تاریخ : پنجشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
بنام قانون

به نام خدا

 همان طور که مطلع شدیم براساس قانون جدیدی که وزرات تحصیلات عالی قرار است تصویب کند از این پس پذیرش در دانشگاه های افغانستان براساس سهمیه بندی مناطق مختلف کشور انجام می شود.

نظرکارشناس برنامه رو در این باره میشنویم:

آنچه از شواهد برمیاد اجرای عدالت در ورود به دانشگاهها از جمله انگیزه هایی بوده که این قانون پیشنهاد بشه. اما بنده ریشه این مشکل رو در عدم تعریف درست و واقعی مفهوم عدالت و تعریف درست و صحیح اون می بینم.

 

اصولا عدالت به چه معنی هست؟

آیا عدالت به عنوان مثال یعنی توزیع یکسان ثروت و یا ارائه یک خدمت به طور مساوی؟

آیا عدالت یعنی برابری کمی؟

آیا این مفهوم واقعی عدالت هست؟

آیا مسئولین ما واقعا تعریف درست عدالت را نمی دانند یا ...؟

 

با روحیه نشاط و امید و خوشبینی جوانی در نظر میگیریم آقایون انقدر درگیر شوک ناشی از جریان قطری هستند که در تحلیل این مسائل عرضی و فرعی کمی دچار ساده انگاری شده اند و این موضوع از دستشون دررفته هر چند این ماجرا به طور خاص و در کل موضوعاتی که قانون اساسی رو زیر سوال میبره و سایر موضوعاتی که مربوط میشه به آموزش و دانشگاهها از مسایل بسیار با اهمیت و حساس کشور هست و اگه اهمیتش از اون مسائل بیشتر نباشه کمتر نیست.

 

من کمترین به عنوان یک دانشجوی گل ترم مفهوی که از عدالت دارم به شرح زیر هست.

( لطفا اگه تعریفم درست نیست دوستان، برادر نادانتون رو راهنمایی بفرمایند)

 

به نظر بنده یک تعریف خیلی ساده از عدالت یعنی توزیع یک کالا و یا یک خدمت بین اقشار مختلف با توجه به نیاز ، پتانسیل ها و شرایط و یا حتی میزان پذیرش ارائه آن خدمت یا کالا از سوی جامعه.

 

یک مثال ساده

پدری برای رعایت عدالت بین فرزندانش باید چه ملاکهایی رو مثلا در دادن کمک مالی به فرزندانش در نظر بگیره؟

آیا این پدر باید به  همه فرزندان بدون در نظر گرفتن شغل ، سن و یا جنسیت  به طور یکسان به فرزندانش کمک کنه تا عدالت را رعایت کرده باشه؟

آیا این مفهوم عدالته؟

 

امیدوارم منظورمو رسونده باشم....

 

از طرفی شاید این ماجرا زیاد هم ربطی به عدالت نداشته باشه و اصلا این بهانه ای  نه چندان قانع کننده برای  توجیه جامعه باشه و سرپوشی باشه برای تفکراتی که در آفریقای جنوبی چندیدن ساله مرده (راستی برای نلسون دعا کنید، چند وقتیه حالش خوب نیست)

به هرحال عقل سلیم میگه اگه کسی دندون درد داره باید دندون طرفو معالجه کنن نه بزنن چششو کور کنن . اگه اجرای کنکور مشکل داره  باید در نحوه نظارت  بر کنکور بازنگری بشه نه اینکه راه حل های انقلابی پیشنهاد بدند. حتی اینجوری هزینه ها هم خیلی کم میشه. یه حساب سرانگشتی این موضوعو ثابت میکنه.

موضوع خیلی سادست

نمیدونم شاید به این سادگی هام نباشه....

 

اما در پایان با تمام این تفاسیر بنده به شخصه از طرفداران تصویب و اجرای این قانون هستم و این قانون را در راستای منافع ملی کشور میدانم چون متاسفانه طبق واقعیت ها اکثریت افرادی که  مقابل دولت می ایستند و درواقع مقابل ملت قرار میگیرند و مانع از پیشرفت و آبادانی کشور میشوند افرادی هستند که ساکن شهرهای جنوبی کشورند و در اثر تبلیغات و جو سازی سران تروریستها اغفال شده و در دام می افتند.

حتی شاید نیت بعضی از این افراد واقعا کمک به اسلام و مملکتشان باشد که متاسفانه در جهت درستی قرار نگرفته

شاید عامل اصلی این جریان عدم اطلاع ، اگاهی و بصیرت افراد جامعه  باشد.

 یکی از راههای افزایش بصیرت و هوشیاری یک جامعه از طریق کسب علم و دانش و قرارگیری در محیط های فرهنگی حاصل می شود پس منطقی بنظر میرسد که اولویت ورود به دانشگاهها برای جوانان هموطنی باشد که در شهر های جنوبی کشور عزیزمان زندگی می کنند و باید بیشتر بودجه های فرهنگی آموزشی به این مناطق تخصیص داده شود.

(نه ک الان اینطوری نیست!!!)     

                                             

به امید افغانستان یک ملت

تیم کبیر رسانه ای بانگ هندوکش

   



نویسنده : تیم رسانه‌ای
تاریخ : دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۲
اعلام حمایت از اعتصاب غذایی دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه کابل
به دلایلی که برای همه روشنه وقت ویرایش مطلبو نداشتم و این مطلبو یه سره از وبلاگ بچه های دانشگاآزاد کپی کردم
در ضمن ما نیز(بچه های دانشگاقم) به نوبه خود ابتدا به بچه های دانشگاکابل یک ایول مشتی گفته و از احقاق حقشان حمایت می کنیم و در ادامه این حرکتای زشت و پلید برخی از مسئولین را قویا محکوم مینماییم
 باشد که کمی اصلاح شوند حداقل سعی کنن یا حداقل اداشو در بیارن... خلاصه یه تکونی بدن به خودشون.
 
از این به بعد کپی شده
 
خب احتمالا تا الان از اعتصاب غذایی دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه کابل خبردار شدین اگر هم نمیدونید باید یه خلاصه ای بگم براتون. این اعتصاب امروز ششمین روز خود را پشت سر گذاشت و تا الان ۲۴ دانشجو در بیمارستان بستری شدند.  اعتصاب روز دوشنبه (۳۰ اردیبهشت) نزدیک پارلمان افغانستان در اعتراض به “تبعیض،‌ تعصب، قانون شکنی، بی‌عدالتی و بداخلاقی” در دانشکده علوم اجتماعی شروع شد. برخی رسانه‌ها تعداد دانشجوهای معترض را سیصد نفر ذکر کردند. دختران دانشجو نیز در جمع معترضان حصور دارند.

حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان دستور داده که به خواسته‌های معترضان “مطابق سیستم” رسیدگی شود. عباس بصیر، رئیس دفتر معاون دوم ریاست جمهوری گفته که رئیس جمهور کرزی در دیدار با کریم خلیلی گفته که موضوع اعتراض دانشجویان به وزارت تحصیلات عالی مرتبط است و این وزارت باید به خواست‌های قانونی دانشجویان رسیدگی کند.

خواسته اصلی معترضان برکناری غلام فاروق عبدالله و فیصل امین، رئیس و یکی از استادان این دانشکده است.

عبدالله عبید وزیر تحصیلات عالی که در سفر خارجی‌ست در گفتگویی با کریم خلیلی گفته‌است که به محض بازگشت از سفر، درخواستهای دانشجویان معترض را بررسی می‌کند. روز گذشته شماری از اعضای پارلمان افغانستان، نهادهای مدنی و دانشگاههای خصوصی از اعتصاب دانشجویان حمایت کردند.

جا داره همین جا عنوان کنم که مدیریت و نویسندگان "وبلاگ دانشجویان افغانی دانشگاه آزاد قم" حمایت و پشتیبانی خود را از این اعتصاب و همچنین دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه کابل رسما اعلام میکند. باشد که این حرکتهای مدنی باعث بشه که همیشه مطالبات خودمون رو به صورت قانونی و نرم و دور از خشونت عنوان بکنیم. اگر شما هم با ما هم عقیده اید با بازنشر این مقاله در این حمایت به ما و دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه کابل بپیوندید.
 
قیام نوری -  نیلوفر رحمانی، نخستین خلبان زن است که پس از سه دهۀ اخیر پس از فراغت از رشتۀ خلبانی، اجازۀ پرواز  هواپیما را به دست می آورد. وی آموزش های خلبانی اش را در داخلِ افغانستان به پایان رسانیده است. نیلوفر ۲۱ ساله به تازه گی همراه با هشت خلبان جوانِ دیگر در پایگاهِ نظامی شیندند ولایت هرات سند فراغت اش را به دست آورد. وی که از سوی مربیان نیروهای هوایی ایالات متحدۀ امریکا آموزش دیده است، پس از آن توانست که سند فراغت به دست آورد که ۱۴۵٫۵ ساعت پرواز را با هواپیمای جنگی ام.دی۵۳۰ انجام داد.

وی در گفت و گویی با رسانه ها می گوید که :”نخست این هدف من بود و دوم این که می خواستم نشان بدهم که افغانستان نیز می تواند خلبانان از جنس زن داشته باشد. این کار را بانوان نیز انجام داده می توانند.” بانو رحمانی از کودکی آرزو داشت که خلبان شود.
 
 
 
صب کن ببینم...
.
.
.
 تیکه آخرو بیخیال شید ربطی به عنوان نداره مث اینکه یه خورده زیادی کپی کردم


نویسنده : تیم رسانه‌ای
تاریخ : جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۲
ما در دانشگاه بوووووووووووق........
نویسنده : تیم رسانه‌ای
تاریخ : پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۲
شب آرزوها

 

خدایا  مارو از در خونت نامید برنگردون...

بی دل

امشب هرچقدر خدا را صدا کنی خسته نمیشوی
پس صدایش کن ، او منتظر توست
منتظر شنیدن آرزوهایت ، خنده هایت ، گریه هایت
استغفار هایت ، ندبه هایت
ابراز عشق و ایمان و اضهار بندگی توست
                                                

 التماس دعا


اولین شب جمعه ماه رجب را لیلة الرغائب نامند. در این شب ملائك بر زمین نزول می كنند. برای این شب عملی از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) ذكر شده است كه فضیلت بسیاری دارد و بدین قرار است :
كسی كه این نماز را بخواند، شب اول قبرش خدای متعال ثواب این نماز را با زیباترین صورت و با روی گشاده و درخشان و با زبان فصیح به سویش می فرستد. پس او به آن فرد می‌گوید: ای حبیب من، بشارت بر تو باد كه از هر شدت و سختی نجات یافتی.
میّت می‌پرسد تو كیستی؟ به خدا سوگند كه من صورتی زیباتر از تو ندیده‌ام و كلامی شیرین تر از كلام تو نشنیده‌ام و بویی، بهتر از بوی تو نبوئیده‌ام. آن زیباروی پاسخ می‌دهد: من ثواب آن نمازی هستم كه در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جا آوردی. امشب به نزد تو آمده‌ام تا حق تو را ادا كنم و مونس تنهایی تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دمیده شود و قیامت بر پا شود، من سایه بر سر تو خواهم افكند.......



نویسنده : تیم رسانه‌ای
تاریخ : پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
مجمع برگزار میکند: سفر ب مریخ
دوستانی که تمایل دارند به مریخ سفر کنند در سایت زیر میتوانند ثبت نام کنند تا پس از بررسی در صورت دارا بودن شرایط لازم در دوره آموزشی شرکت کرده و سپس به مریخ اعزام شوند. لازم به ذکر است افراد باید بالای هجده سال سن داشته باشند و البته سلامت جسمی کامل نیز از شروط ثبت نام میباشد و خوشبختانه میزان تحصیلات و مهارت های فعلی افراد زیاد مد نظر کارشناسان برای انتخاب مریخنوردان نمی باشد زیرا پس از قبولی در یک دوره هفت ساله آموزش های کافی به افراد داده می شود.

http://www.mars-1.com/

طی پروژه مارس وان(MARS-1) قرار است تا ده سال دیگر و با امکانات و تجهیزات فعلی بشر انسان بتواند پا بر سطح مریخ بگذارد و در آنجا زندگی کند. 

هویجوری

دیسکاوری در حال "لیفت اف"

جالبه بدونید مهمترین نگرانی مسئولان این پروژه مشکلات فنی و تکنیکی نیست و پیش بینی میشه تا ده سال آینده امکانات زیست برای بشر در مریخ و تجهیزات رسوندن انسان ب مریخ فراهم بشه

پس نگرانی اصلی چیه؟

اخلاق!

در واقع مسئولان نگرانند مریخنوردان از نظر روانی نتونن با هم در یک محیط کوچک ب فعالیت بپردازند و احتمالش زیاده حوادث مارس ۳۰۰ اتفاق بیوفته.

در آزمایش مارس ۳۰۰ چند انسان به مدت فک میکنم حدودا دوسال در یک محیط کاملا ایزوله و بدون ارتباط با فضای بیرون به منظور شبیه سازی زندگی احتمالی بشر در فضا در یک آزمایشگاه بزرگ قرار گرفتند و متاسفانه در طول این آزمایش مشکلات زیاد رفتاری برای افراد بوجود اومد.

 یه مسئله کوچیک ک زیادم مهم نیست ولی بهتره بدونید

از اونجایی ک تکنولوژی بالاخره محدودیت هایی داره امکان برگشت برای افراد وجود نداره و این سفر کاملا یک طرفه هست

راستی اگه قرار باشه برید با خودتون به عنوان یادگاری چی میبرید؟

ی قاب عکس

یا دفتر خاطرات

یا شایدم بهتر باشه همه چیرو فراموش کنید!


+نمیدونم چرا سایت ثبت نام رنگ و بوی فراماسونری میده

اگه ناسا این برنامه رو راه انداخته بود من ثبت نام میکردم ولی از اونجایی که یک شرکت هوافضای غیر دولتی این کارو بر عهده گرفته زیاد خوش بین نیستم

 



نویسنده : تیم رسانه‌ای
تاریخ : سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
بازدید از نمایشگاه کتاب

حادثه خبر نمی کند!

گزارش کامل در ادامه مطلب



:: ادامه مطلب
نویسنده : تیم رسانه‌ای
تاریخ : یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
سوال فنی!
 میگم که وقتی دانشگا اردو بازدید از نمایشگاه کتاب هر یک روز درمیون داره و هزینش هم کمتر از هزینه اردوی مجمع هست چرا باید با مجمع بریم؟ اصلا چرا مسئولین مجمع این برنامه رو گذاشتن؟ واقعا فایدش چیه؟چرا وقتی یه جا پیدا میشه که برا آدم تبعیض قائل نمیشن خودمون به دست خودمن...

اصلا یه سوال اساسی دیگه!

چرا من خودم نفر اول ثبت نام کردم؟!

راستی جدیدا از سوریه چه خبر؟

اف۳۵ ـ ساخت کمپانی لاکهیدمارتین

ببخشید یه سوال دیگه داشت یادم میرفت...

بنظرتون من هنوز بچم؟

+چند آیا میدانید

آیا میدانید میزان انرژی که خورشید در یک ثانیه تولید می کند برای تولید برق موردنیاز تمام کشورهای جهان به مدت یک میلیون سال کافی است.

آیا میدانید طولانی ترین رکورد پرواز یک مرغ 13 ثانیه است.(معلوم نیست کدوم بیکاری این رکوردو ثبت کرده)

آیا میدانید که یک قطره آب دارای یک‌ صد میلیارد اتم است ؟

آیا میدانید تنها وزغ های نر قورقور می کنند.(اینو زیاد مطمئن نیستم)

آیا میدانید کوسه ها 8 حس دارند در حالی که انسان ها 5 حس دارند.(خوب چیکار کنم حالا)

آیا میدانید بیشتر سردردهای معمولی از کم نوشیدن آب است!

آیا میدانید سنگ کلیه چه دردی دارد؟

 



نویسنده : تیم رسانه‌ای
تاریخ : دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
چوکری، فرصتی برای باهم بودن
نویسنده : تیم رسانه‌ای
تاریخ : دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
بدون شرح!!!!
همتون سر کارید...



نویسنده : تیم رسانه‌ای
تاریخ : شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
حرف حساب

حرف حساب

 از این جمله خوشم اومد ازش عکس گرفتم براتون آپلود کنم



نویسنده : تیم رسانه‌ای
تاریخ : شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۲
به گفته مرتضی احمدی

من راجب این داستان هیچ نظری ندارم!

اسکندر که همه جای دنیا را فتح کرد وقتی به افغانستان رسید زمان زیادی طول کشید که فتحش کند از طرف مادرش نامه آمد که پسرم همه جا را زود فتح کردی چطور شد که این کشور اینقدر طول کشید. اسکندر در جواب مادرش چند افغانی را به همراه مقداری از خاک افغانستان به پیش او می فرستد. در نامه ای به مادرش می نویسد که این ها را دو شب دعوت کن شب اول هر نوع پذیرایی انجام بده ولی شب دوم قبل از آمدن آنها این خاک را روی زمین بپاش . مادر اسکندر همین کار را می کند شب اول مهمانی برگزار شد و همه آنها مهربان و خوب مراسم تمام شد شب بعد مادر اسکندر قبل از ورود مهمان ها مقداری از خاکی که اسکندر فرستاده بود را زیر پای آنها ریخت به محض ورود به اتاق شروع به جنگ و دعوا کردند. این جا بود که مادر اسکندر علت دیر کردن اسکندر را کشف کرد.
مردم افغانستان متحدترین مردم جهان هستند آنها با هم متحد شدند که با یکدیگر بجنگند.

 



نویسنده : تیم رسانه‌ای
تاریخ : چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲
کره! (شمالی - جنوبی)

کره شمالی:کره جنوبی را ظرف چند دقیقه به خاکستر تبدیل میکنیم!

سفارتخانه های خارجی تا چهار روز آینده کارکنان خود را خارج کنند

یکی به من بگه اینا دیگه چرا بجون هم افتادن؟!!!

بازم صد رحمت به ما با اینکه نه نژاد مردممون یکدسته نه دین و نه زبان بازم یه چند سالی

هست با هم کنار اومدیم تازه قبلشم اینجوری همدیگرو تهدید نکردیم!!!

از دست این استکبار جهانی...

نمیزاره یه آب خوش از گلو مردم بره پایین

خدا نابودتون کنه 



نویسنده : تیم رسانه‌ای
تاریخ : شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۲
نوروز امسال

نوروز اگر وقت دیدار است مردم

امسال بر داغی گرفتار است مردم

حرمت نگه دارید پای سفره عید

چون مهدی زهرا عزادار است مردم

+خواهشا حرمت ایام فاطمیه در ایام نوروز فراموش نشه!

+اگه احیانا با پستایی که گذاشتیم باعث رنجش خاطر کسی شدیم لطفا حلال کنید باور کنید نیت

بدی در کار نبوده...

امیدوارم تعطیلات خوبی داشته باشید



نویسنده : تیم رسانه‌ای
تاریخ : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۱
السلام ای مظهر شور و شعور

 

السلام ای تار و پود فاطمه              دختر صورت کبود فاطمه


السلام ای مظهر شور و شعور         پای تا سر عشق سر تا پا حضور



السلام ای کربلا در کربلا                ای به ایمان برادر مبتلا



السلام ای خطبه خوان شهر شام     خواب را کردی به بدخواهان حرام



السلام ای چشم زیبا بین عشق      زینب کبری و زهرای دمشق

 

ولادت خانم زینب کبری بر همه شما دانشجویان  مبارک باشه و امیدوارم رهرو واقعی ایشون باشیم



نویسنده : تیم رسانه‌ای
تاریخ : یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
بودا کجاست؟
 این شعرو سید مرتضوی  پیشنهاد داد  بذارم تو وبلاگ(مثل اینکه خیلی تحت تاثیر قرار گرفته)
 پیشنهاد میکنم حتما بخونیتش! 
منبع شعر:باغچار

به بهانة كويته و رنجهاي خودم

در بسترم غلت می‌زنم

با غارغار کلاغان بسیاری در سرم

گرگ پیری انگار بغلم کرده

نه می‌خورد

و نه می‌هِلد

قوچ جوان خیالم را

در کابوس‌هایم آتشپاره‌ای هستم

ر‌ها در آسمان

جناز‌ه‌ای افتاده در «علمدار رود»

طالب جوانی از مدرسة «دیوبند»

سُرمه در چشمانش

ویزای بهشت در جیب جلیقة انتحاریش

مكان:

نشسته سر راهیی در سرک «کارته‌سخی»

زمان:

ظهر عاشورای سال هزار و چارصد و سي و سي هجری است

کجاست تعویذ پدر بزرگ که آرامم کند؟

**

دیریست رسولان

با لوح‌های بشارتشان

به غار‌ها بازگشته‌اند

و طومارهای شفابخش

در طاق‌های معابد

سهم موریانه‌های جونده‌اند

بودا سال‌هاست

با چشمان بسته

در معابد متروک جهان

به خواب رفته

صورتش را در بامیان تراشیده‌اند

زانوانش را در «هندوستان» شکسته‌

و مغزش را در «ميانمار» متلاشی کرداند

نه تقویم کهن «مایا‌ها» راست می‌گوید

نه ستارة دنباله‌داری نشانه رفته

این جِرم ستمکار را

چه کنم با شعرهای

که چینی از جبین جهان باز نمی‌کند

چه کنم با فکری که «راهی به رهایی» نیست

با کیشی که آرامم نمی‌کند

لامپ‌هایی را دیده‌ام که از روشنی ترکید‌اند

و روشنفکرانی را که از تاریکی

پدرم می‌گفت:

روشنفکر بودن ساده است

روشن‌روان باش

حال چه روشنفکر باشم

چه روشن‌روان

چه مي‌توانم با سرطانی که در معده کویته افتاده

با سلی که در ریه‌های پاکستان است

با جنونی که در سر کابل است

دیروز می‌گفتند:

بجنگ کیشت را رسمیت ببخش

امروز می‌گویند:

کیشت را عوض کن

در بسترم غلط مي‌زنم

و به نامهاي مظلوم تاريخ فكر مي‌كنم

آدم

موسي

عيسي

محمد

افغاني

هزاره

دیریست

موسی را در «نوارغزه» راه نمی‌دهند

و محمد را راه سفر قندهار گروگان گرفته‌اند

از عیسی چه مانده جز غسل تعمیدی که سهم کشیشان است

و از موسی قطعه زمینی که باید پس گرفته شود.

و از محمد وعد‌ة بهشتی که میراث انتحاریان است

ده سال قبل دوستی از من پرسید:

رنج بزرگ زندگیت چیست؟

گفته بودم

نگاه انسان محتاج

اما کودکان ميانمار

می‌گوید:

نگاه انسان هراسان

ترس در چشم آدم‌ها آشناست

و گرسنگی در معده‌شان

آدمهايي كه گوشت دارند

و درد گرسنگي را حس مي‌كنند

چه پشتون باشد

چه هزاره

باید پیش از همه چیز

ناتوانی آدم‌ها را به رسمیت شناخت

پاییز است

فصل بُرنایی باد پریشانکار

و تنهایی این گردوی لمیده بر آستان قدیسه‌ای گمنام

که یکی یکی

برگ‌هایش را به جاروب رفتگر پیر می‌سپارد

نه دراین برگ‌های آفت رسیده مانایی است

نه در تنه ستبر این گردوی پیر

که ریشه به ریشه کوه کهنسال سپرده است.

از یاد می‌رویم

مانند پچه پچه‌هامان از طاق این کوه

مانند بوی عطر تو از پیراهنم

و نامت از حافظه موبایلم

در بسترم غلت می‌زنم

با غارغار کلاغان بسیاری در سرم

 



نویسنده : تیم رسانه‌ای
تاریخ : یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
امروز، پاکستان

دیروز افغانستان

امروز پاکستان

فردا هم شاید جایی دیگر...

این زبان بسته ها بعد از هزارو چند سال هنوز تو را خوب نشناخته اند

از سوزاندن در شروع کردند و حالا خودت را می سوزانند

وقتی به خیال خودشان می خواهند ریشه ات را بخشکانند و نابودت کنند

ما بیشتر از همیشه مطمئن می شویم که راهت بیراهه نیست

مطمئن می شویم نظر کرده ای و عزیز

که اگر عزیز نبودی افتخار اینکه به جرم محبتش کشته شوی نصیبت نمی شد

ای کاش روزی برسد که ما هم عزیز شویمشیعیان هزاره پاکستان از دفن کشته های خود خودداری کرده اند و عده ای در کابل برای اعتراض به این کشتار دست به اعتصاب غذا زده اند.

       ( تصاویر بیشتر در ادامه مطلب)

دیگه برای دیدن تصاویر هشدار نمیدم !

باید این تصاویرو ببینید، ببینید و به یاد داشته باشید!



:: ادامه مطلب
نویسنده : تیم رسانه‌ای
تاریخ : سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
گزارشی از تجمع دانشجویان افغانستانی در مقابل سفارت پاکستان در تهران

صبح روز 4 شنبه دوم حوت (اسفند) 1391 تعداد کثیری از دانشجویان دانشگاه¬های تهران و قم در کنار طلاب و سایر اقشار مردم در مقابل سفارت پاکستان در تهران، طی تجمعی به حمله وحشیانه و ددمنشانه تروریستان بر هزاره¬های کویته اعتراض کردند.
این دانشجویان پلاکاردها و دست نوشته¬هایی با مضامینی همچون
"نسل کشی هزارها را متوقف کنید"
"hazara: Yes or No"
"Quette; Terror against Humanity, which side are you?" در دست داشتند.

 



:: ادامه مطلب
نویسنده : تیم رسانه‌ای
تاریخ : پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۱
کشف علت افت تحصیلی دانشجویان
شب امتحان

ـ من با چه زبانی بگم فردا امتحان ۳واحدی دارم؟!!!!

 چرا کسی به حرفم توجه نمی کنه؟!!!

ـ خب که چی مثلا؟

ایدز که نداری!!!امتحان داری...

تازه من که میشناسمت، تو در هر صورت درس نمی خونی

حداقل الان برو یه خورده حلوا بزن فردا که نمراتت اومد کمتر عذاب وجدان داشته باشی!!!

شب امتحان      شب امتحان

 



نویسنده : تیم رسانه‌ای
تاریخ : سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
کیفیت رمز ماندگاری ماست!!!

این یک پیام تبلیغاتی نیست!!!یک همکاری فوق العاده است...

گروه ترجمه مهندسان دانشجو

آیا نگران ترجمه مقالات تخصصی خود هستید؟

آیا نرم افزارهای ترجمه قادر به ترجمه کردن متون شما نمی باشند؟آیا آیا؟  

دیگر نگران نباشید!!! ترجمه عمومی و تخصصی زبان رشته های  مکانیک عمران ومعماری توسط گروه ترجمه مهندسان دانشجو  در کمترین زمان ممکن با قیمت دانشجویی فقط برای تو...

با ما تماس بگیرید

شماره تماس دفتر مرکزی:۰۹۱۰۹۸۸۹۰۹۴  

 



نویسنده : تیم رسانه‌ای
تاریخ : چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۱
8-0

(خیابانی)چهلو پنج ثانیه.....چهلوچهارثانیه.......چهلوسه ثانیه تا پایان بازی باقی مونده....

حالا یه پاس به علی منطقی ....

 علی جلو میره همرو دریپ می کنه....  یه شوت پرقدرت‌......

‌توی دروازه!!! توی دروازه!!! گل!!! گل!!!  گل برای تیم ذوالفقار!!!!

با این گل دیگه قهرمانی ما مسجل میشه...     چه میکنه این بازیکن با موهای پر کلاغی ولی خودمونیم

خرمایی بیشتر بش مییییاد.....  

8-0

پاشو علی آقا...    پاشوبرادرکلاست دیرشد...   پاشودیگه!!!   صدفه بت نگفتم مسجد جای خوابیدن

نیست!!.....بازم داشتی رویا میدیدی؟!!!

پی نوشت:

وقتی با یکی از بچه ها راجب اینکه چرا به جای دوتا تیم متوسط رو به خیلی ضعیف یه تیم گلچین شده جم نکردیم بم گفت: راستش بین بچه های ما این پتانسیل انسانی بود که دو تا تیم بدیم....

ببینم آقای پتانسیل اصولا جم کردن دو تا تیم متوسط رو به خیلی ضعیف، پتانسیل میخواد؟!!!!    نه!!!    واقعا میخواد؟!!!!

حالا دیگه گذشته ها گذشته و(هشتا گل که چیزی نیست) بهتره از الان آقایون مسئول به فکر باشن یه تیم خوب جموجور کنیم. 

8-0

آقای خاص



نویسنده : تیم رسانه‌ای
تاریخ : دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱
زندگان...

   بعد از نثار جان،

برایش یک نام مانده بود،

رضا به آن هم نشد؛

شهید گمنام

فرزند روح الله

 شهیدان زنده اند و مامرده ‌‌پس ای شهدا بر ما حمدی بخوانید که شما زندگانید و ما مرده تر از مردگان...

(تصاویری از تشییع شهدای گمنام در دانشگاه قم در ادامه مطلب)



:: ادامه مطلب
نویسنده : تیم رسانه‌ای
تاریخ : سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱
گزارش به سبک رسانه ای...

دیگه همه بودید...دیدید... فکر کردید... رای دادید...باختید... دپرس شدید... رفتید... و دیگر هیچ...


راه تو را می خواند...



دبیر محبوب به همراه نماد پیام نور(علی ببین ما مثل شما نیستیم....)

روح الله ، عزیز دل تیم رسانه ای



:: ادامه مطلب
نویسنده : تیم رسانه‌ای
تاریخ : شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱
گفتگوی ویژه خبری

منتظر نظرات سازنده ی شما هستیم

                      سرانجام انتخابات مجمع دانشجویان افغانستانی استان قم چه خواهد شد؟

                 آیا این تشکیلات در نهایت شکل خواهد گرفت؟

                 واقعا انگیزه ی برگزار کنندگان این فعالیتها چیست؟

                 آیا نامزدها به فکر منافع دانشجویان هستند یا بر منکرش لعنت؟

                 چرا کمیته برگزاری انتخابات ، نامزدان غیر دانشگاه های استان قم (مثلا تربیت مدرس) را تایید صلاحیت کرد؟

                 اصلا چرا ما نباید یه موتور آپاچی مجهز به کروز کنترل داشته باشیم؟

                 آیا ما فقط الکی جوسازی میکنیم؟

                 چرا بچه های تیم رسانه ای اصلاح نمی شوند؟

                راستی تبلیغات در بانگ هندوکش آخرش چن؟

      پاسخ به این سوالات و سوالات مشابه در این باره در بخش نظرات همین پست از تیم رسانه ای.



نویسنده : تیم رسانه‌ای
تاریخ : شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱
ماه محرم در غزه
 

محرم در غزه

 امروز فرياد کجاست ياري دهنده اي که ياري کند؟ از فلسطين به گوش مي‌رسد. امروز کربلاي ديگري است  ديگر سکوت و مصالحه جايز نيست امروز هرکس خود را مسلمان مي داند فارغ از هر اختلاف و هر مليت،  در سراسر جهان بايد در حد توان، فرياد برائت خود را از جنايات رژيم صهیونیستی سردهد

مردم بي دفاع غزه شما تنها نيستيد، شاید ما بهتر از هر ملت دیگری شما را درک میکنیم و به یادتان هستیم.  

باشد که به ياري خداي متعال به زودي پرچم پيروزي حق عليه باطل در سراسر دنياي اسلام بر افراشته شود.


                                 آی مردم که در ساحل نشسته شاد و خندانيد

                                                                          کودکي دارد مي سپارد جان

   محرم در غزه

تصاویری از اوضاع کنونی غزه در ادامه مطلب

هشدار: دیدن این تصاویر به دلیل شدت فاجعه به همه توصیه نمی شود



:: ادامه مطلب
نویسنده : تیم رسانه‌ای
تاریخ : دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱
در جنگل انسانها گرگم آرزوست...

لطفا این کلیپو دانلود کنید پشیمون نمیشید

(حجمش فقد پنج مگه حتی با دیال آپ زودی دانلود میشه )

برای دانلود اینجا کلیک کنید



نویسنده : تیم رسانه‌ای
تاریخ : سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱