دانشجویان افغانستانی دانشگاه قم

اعلام حمایت از اعتصاب غذایی دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه کابل
به دلایلی که برای همه روشنه وقت ویرایش مطلبو نداشتم و این مطلبو یه سره از وبلاگ بچه های دانشگاآزاد کپی کردم
در ضمن ما نیز(بچه های دانشگاقم) به نوبه خود ابتدا به بچه های دانشگاکابل یک ایول مشتی گفته و از احقاق حقشان حمایت می کنیم و در ادامه این حرکتای زشت و پلید برخی از مسئولین را قویا محکوم مینماییم
 باشد که کمی اصلاح شوند حداقل سعی کنن یا حداقل اداشو در بیارن... خلاصه یه تکونی بدن به خودشون.
 
از این به بعد کپی شده
 
خب احتمالا تا الان از اعتصاب غذایی دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه کابل خبردار شدین اگر هم نمیدونید باید یه خلاصه ای بگم براتون. این اعتصاب امروز ششمین روز خود را پشت سر گذاشت و تا الان ۲۴ دانشجو در بیمارستان بستری شدند.  اعتصاب روز دوشنبه (۳۰ اردیبهشت) نزدیک پارلمان افغانستان در اعتراض به “تبعیض،‌ تعصب، قانون شکنی، بی‌عدالتی و بداخلاقی” در دانشکده علوم اجتماعی شروع شد. برخی رسانه‌ها تعداد دانشجوهای معترض را سیصد نفر ذکر کردند. دختران دانشجو نیز در جمع معترضان حصور دارند.

حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان دستور داده که به خواسته‌های معترضان “مطابق سیستم” رسیدگی شود. عباس بصیر، رئیس دفتر معاون دوم ریاست جمهوری گفته که رئیس جمهور کرزی در دیدار با کریم خلیلی گفته که موضوع اعتراض دانشجویان به وزارت تحصیلات عالی مرتبط است و این وزارت باید به خواست‌های قانونی دانشجویان رسیدگی کند.

خواسته اصلی معترضان برکناری غلام فاروق عبدالله و فیصل امین، رئیس و یکی از استادان این دانشکده است.

عبدالله عبید وزیر تحصیلات عالی که در سفر خارجی‌ست در گفتگویی با کریم خلیلی گفته‌است که به محض بازگشت از سفر، درخواستهای دانشجویان معترض را بررسی می‌کند. روز گذشته شماری از اعضای پارلمان افغانستان، نهادهای مدنی و دانشگاههای خصوصی از اعتصاب دانشجویان حمایت کردند.

جا داره همین جا عنوان کنم که مدیریت و نویسندگان "وبلاگ دانشجویان افغانی دانشگاه آزاد قم" حمایت و پشتیبانی خود را از این اعتصاب و همچنین دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه کابل رسما اعلام میکند. باشد که این حرکتهای مدنی باعث بشه که همیشه مطالبات خودمون رو به صورت قانونی و نرم و دور از خشونت عنوان بکنیم. اگر شما هم با ما هم عقیده اید با بازنشر این مقاله در این حمایت به ما و دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه کابل بپیوندید.
 
قیام نوری -  نیلوفر رحمانی، نخستین خلبان زن است که پس از سه دهۀ اخیر پس از فراغت از رشتۀ خلبانی، اجازۀ پرواز  هواپیما را به دست می آورد. وی آموزش های خلبانی اش را در داخلِ افغانستان به پایان رسانیده است. نیلوفر ۲۱ ساله به تازه گی همراه با هشت خلبان جوانِ دیگر در پایگاهِ نظامی شیندند ولایت هرات سند فراغت اش را به دست آورد. وی که از سوی مربیان نیروهای هوایی ایالات متحدۀ امریکا آموزش دیده است، پس از آن توانست که سند فراغت به دست آورد که ۱۴۵٫۵ ساعت پرواز را با هواپیمای جنگی ام.دی۵۳۰ انجام داد.

وی در گفت و گویی با رسانه ها می گوید که :”نخست این هدف من بود و دوم این که می خواستم نشان بدهم که افغانستان نیز می تواند خلبانان از جنس زن داشته باشد. این کار را بانوان نیز انجام داده می توانند.” بانو رحمانی از کودکی آرزو داشت که خلبان شود.
 
 
 
صب کن ببینم...
.
.
.
 تیکه آخرو بیخیال شید ربطی به عنوان نداره مث اینکه یه خورده زیادی کپی کردم


نویسنده : تیم رسانه‌ای
تاریخ : جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۲