روز دوشنبه ۲۲ میزان جمعی از دانشجویان افغانستانی دانشگاه شهید بهشتی تهران طی محفلی دوستانه از صادق زیباکلام در خصوص نامه ایشان به رئیس جمهور ایران، تقدیر کردند.
دانشجویان افغانستانی دانشگاه شهید بهشتی تهران روز دوشنبه طی محفلی از "صادق زیباکلام مفرد" در خصوص موضع و نامه ایشان به رئیس جمهور ایران و پشتیبانی این استاد دانشگاه از افغان ها، تقدیر و تشکر کردند.
داکتر زیبا کلام ۱۵ سنبله طی نامه سرگشاده از رئیس جمهور ایران خواست تا به وضع مهاجرین افغان در ایران سر و سامان داده شود.
وی در این نامه نوشته بود که جناب رئیس جمهور، کمک کنید کاری کنیم که بتوانیم به عنوان یک ایرانی در چشمان یک پناه جوی ستم دیده افغان که تنها گناهش این بوده که در افغانستان بدنیا آمده نگاه کنیم و سرمان را از خجلت به پایین نیفکنیم.
با این حال دانشجویان افغانستانی دانشگاه شهید بهشتی تهران، به پاس موضع زیباکلام محفلی را برگزار کردند و پای صحبت های این استاد دانشگاه نشستند و از نظرهای ایشان در خصوص مسائل سیاسی افغانستان استفاده کردند.
زیباکلام در این محفل با محور قراردادن مسایلی از قببیل تحلیل انتخابات افغانستان و خروج نیروهای خارجی و پیامدهای بعد از آن، جایگاه دانشجو در مهاجرت و نقش آن در سرنوشت و آینده کشور به ایراد سخن پرداخت.
به عقیده وی خروج نیروهای خارجی بدون در نظر گرفتن تمامی جوانب سیاسی به مثابه ظهور دوباره و قدرتمندتر شدن طالبان در خاک افغانستان می باشد .
این استاد دانشگاه با بیان این که من از توصیف علاقه خود نسبت به شما افغانستانی ها عاجزم و همواره به دنبال چرایی این مهم هستم به نامه اخیر خود به داکترحسن روحانی اشاره کرد و گفت :متن نامه متاسفانه بیانگر واقعیات تلخی است که همواره مرا می آزارد و از سوی ما ایرانی ها در مورد شما مردمان افغانستانی ها اعمال می گردد.
وی با اشاره به جایگاه دانشجو در مهاجرت و نقش آن در آینده و سرنوشت کشور تأکید کرد که تنها راه افغانستان آباد، آزاد و مستقل بالا بردن سطح علمی خود و ترویج روحیه علم آموزی در بین تمامی مردم افغانستان، فضاسازی مبتنی بر محور قرار دادن علم و روحیه خودباوری می باشد .
در پایان این محفل داکترجاوید لوح تقدیرنامه ایشان را به نماینگی از دانشجویان افغانستانی دانشگاه شهیدبهشتی تقدیم کرد .